"Discret, timid, delicat si bolnav, Chopin ar fi fost ultimul barbat din lume care ar fi putut sa-i tina companie lui George Sand, cu reputatia ei de "pradator sexual", cu modul ei de a fuma trabuc si de a se imbraca in haine barbatesti. In cele din urma el s-a predat inevitabilului, dupa un asediu care a durat aproape un an.
Atractia care i-a tinut impreuna poate fi explicata prin apetitul vorace pentru muncă, pe care l-au impartasit amandoi. Chopin a compus cel mai mult atunci cand locuia cu Sand la Nohant, cantand toata ziua la pian, in timp ce Sand scria si ea la romanele ei, dar noaptea."(Diverse surse...)
Mandala cuplului nu dezminte faptul ca intre ei era o prietenie bazata pe stimularea creativitatii fiecaruia dintre cei doi, pe nevoia de a se inspira unul pe celalat, de a da nastere unei lumi virtuale, in functie de talentele si mijloacele de exprimare ale fiecaruia. Centrul bleu (5) ne spune asta. La fel si inelul al doilea, roz (7), care arata legatura mentala dintre cei doi. Nu este exclus ca prin trecuturi sa fi existat o relatie pasionala intre cei doi, ceva care a ranit sufletele celor doi, sau a cauzat chiar moartea violenta a unuia dintre ei. Si atunci exista o legatura mentala puternica, posibil sa fi incalcat niste reguli impreuna, ignorand credintele proprii. (Am baut ceva?...). Protectia, sau pledoaria de aparare a cuplului actual, se face prin vorbe mestesugite, desigur ale lui George Sand, care fie imprastie vorbe printre prietenii ei, fie scrie un roman in care personajul principal (sub acoperire) este Chopin (celulele albastru inchis = 2).
Celulele de tip alternativ galben (4) - ocru (8), care pleaca nu chiar din centrul mandalei, arata iarasi creativitatea cuplului, dar nu de la inceputul relatiei, cand totul parea mai degraba pasional, ci mai spre finalul relatiei.
Celulele ocru (8) mai pot insemna si faptul ca Sand a avut grija de sanatatea lui Chopin cat timp a locuit la Nohant.
El a murit la 39 de ani...
Ce stim noi? Nu stim nimic nici despre vietile noastre...darmite sa le descifram pe ale altora...
No comments:
Post a Comment